Zberatelia a fanúšikovia TIPOS Slovenskej hokejovej ligy majú po roku opäť dôvod na radosť. Druhá najvyššia hokejová súťaž v spolupráci so spoločnosťou SportZoo a partnerom Kaufland vydáva novú edíciu zberateľských kartičiek. Jej súčasťou sú všetci účastníci vrátane projektu JOJ ŠPORT Slovensko 18. A niektoré kúsky sa naozaj oplatí získať!
Historicky prvá a donedávna posledná kolekcia zameraná na druhú najvyššiu slovenskú hokejovú súťaž uzrela svetlo sveta počas vyraďovacej fázy predminulého ročníka. „Kolekcia zo sezóny 2020/21 sa mi osobne páčila kvôli svojej jednoduchosti a pomerne ľahkej možnosti zozbierať kompletne celú kolekciu. Ťahákom boli určite až štyri garantované kartičky s podpisom hráča v každom boxe. Ide o výrazný nadpriemer v porovnaní s inými produktmi tejto kategórie,“ vracia sa s odstupom času k spomínanému vydaniu zakladateľ spoločnosti SportZoo Daniel Mrva.
„Ide o peknú marketingovú aktivitu, ktorá sa pred dvoma rokmi dočkala pomerne slušného záujmu zo strany fanúšikov. Znovu máme možnosť zvýšiť záujem u priaznivcov jednotlivých klubov. Verím, že tento rok bude ešte vyšší. Vďaka partnerom a klubom by sme toto vydanie zberateľských kartičiek radi ešte viac spropagovali a pozdvihli tak aj vďaka tomu marketingovú úroveň ligy,“ vysvetľuje iba hŕstku dôvodov, pre ktoré prišlo k vydaniu druhej edície kartičiek marketingový manažér TIPOS SHL Peter Petráš.
Plnenie jednotlivých boxov sa oproti iným z dielne SportZoo pomerne výrazne líši. „To, ako sa môžeme vyhrať s plnením kolekcie, nám určuje v prvom rade rozpočet. V tomto prípade sme ním výrazne limitovaný, nakoľko kúpischopnosť kolekcie SHL sa zatiaľ nedá porovnávať s extraligovou,“ vysvetľuje jedna z hlavných osôb výrobcu čoraz populárnejších kartičiek.
Ako sa iniciátori vydania zhodujú, hlavným cieľom je zvýšiť povedomie o TIPOS Slovenskej hokejovej lige. „Oproti poslednej edícii sa mierne znížil počet hráčov základného setu – zo 180 na 162. Po prvýkrát ale zahŕňa aj tím Modrých krídiel a reprezentácie do 18 rokov, ktoré určite pozdvihnú atraktivitu plnenia,“ predstavuje už samotnú kolekciu Daniel Mrva.
Na svoje si rozhodne prídu aj vášniví zberatelia. V balíčkoch sú ukryté podpisy mnohých obľúbencov. Niektoré kúsky si bezpochyby zaslúžia prívlastok cenný. „Zvýšili sme počet najobľúbenejších podpisových kartičiek – z 36 až na 45. Fanúšikovia majú možnosť získať podpisy hráčov ako Kukumberg, Petrík, Hovorka, Hujsa a mnohí ďalší... Znížili sme počet balíčkov v boxe z 18 na 12, čím sa znížila cena boxu na 30 €.“
Veľkú zásluhu na vydaní najnovšej edície zberateľských kartičiek má jeden z podporovateľov slovenského hokeja. „Veľmi si vážime spoluprácu s naším partnerom Kaufland, ktorý takisto preukázal záujem o zberateľské kartičky TIPOS Slovenskej hokejovej ligy. Aj vďaka nemu bolo možné tento projekt zrealizovať. Sme veľmi radi, že fanúšikovia si budú môcť kartičky zakúpiť nielen cez e-shop SportZoo, ale aj vo vybraných predajniach siete Kaufland,“ vysvetľuje Peter Petráš. Predaj na spomínanom webe už bol spustený, Kaufland by mal kartičky pustiť do predaja v priebehu tohto týždňa.
Hoci minulý rok nadšenci nemohli svoje zbierky obohatiť o cenné úlovky, vyhliadky do budúcnosti sú pomerne priaznivé. „Stále sa snažíme hľadať správnu periodicitu – či to vydávať každý rok alebo napríklad raz za dva, tri roky. Radi by sme to nastavili správne, aby sme trh nepresýtili a aby záujem fanúšikov bol naďalej dostačujúci. Pevne verím, že z toho spravíme tradíciu. Musíme to správne vyhodnotiť za pomoci kolegov zo SportZoo. Všetko bude závisieť aj od úspešnosti tohtoročného vydania,“ pokračuje marketingový manažér TIPOS SHL.
Zberateľstvo sa dostalo v tunajších končinách do širšieho povedomia práve vďaka spoločnosti SportZoo, ktorá napreduje rok čo rok. Kvalitnú prácu tohto výrobcu už bádať aj za hranicami Slovenska. „Túto sezónu pôsobíme na Slovenskom a Českom trhu. Na oboch nás ešte čakajú druhé série domácich hokejových extralíg. V Česku taktiež najvyššia futbalová liga. V období pred svetovým šampionátom by u nás mala vyjsť kolekcia hokejovej reprezentácie, na ktorú sa veľmi tešíme. Čo sa týka nového ročníka, zatiaľ všetko smeruje k nášmu ďalšiemu veľkému rozšíreniu, ale zatiaľ nemôžem konkretizovať...,“ rúškom tajomstva uzatvára Daniel Mrva.