MS 18 v číslach: 15-tisíc predaných lístkov i dodaných fliaš vody, 30 l skončilo na trénerovi Fenešovi

Jednoznačne najdôležitejším číslom, ktoré sa spája s nedávno ukončeným šampionátom hráčov do 18 rokov v Piešťanoch, je jednotka, ktorá symbolizuje prvé miesto našich reprezentantov. Zverenci trénera Ivana Feneša si zabezpečili návrat medzi svetovú elitu v tejto vekovej kategórii. Ešte viac potešilo číslo 15, čo symbolizuje plný bodový zisk Slovákov.

Zaujali však aj iné čísla, ktoré približujú organizovanie úspešného šampionátu prvej divízie na Slovensku. Na všetky zápasy sa predalo dovedna 14.376 vstupeniek. Diváci na piešťanskom zimnom štadióne vytvorili naozaj skvelú kulisu. Najviac fanúšikov, presne 2.778, si našlo cestu na štadión na posledné stretnutie turnaja a mohli tak spolu s hráčmi oslavovať postup. 30 členov organizačného výboru si rozdelilo svoje úlohy tak, aby podujatie spĺňalo prísne kritériá, ktoré od usporiadateľa vyžaduje medzinárodná hokejová federácia IIHF.

Okrem celkového víťazstva získala naša reprezentácia ešte jedno prvenstvo. Boli sme totiž najvyšším a najťažším družstvom turnaja s priemernou výškou 184 centimetrov a s priemernou váhou 83 kilogramov. Naopak najnižšími a najľahšími boli Japonci s priemernou výškou 176 centimetrov a priemernou váhou 72 kilogramov. Najvyšším hráčom turnaja bol poresne 200 centimetrov vysoký Dán Otto Grossman, najnižším hráčom zasa o 40 centimetrov nižší útočník Japonska Sotokubo Ryuki. Na pravidlá dohliadalo 11 rozhodcov IIHF zo šiestich krajín, ktorí na svojich dresoch propagovali LIGU PROTI RAKOVINE.

V súvislosti s turnajom bolo v kúpeľnom meste Piešťany ubytovaných dovedna viac ako 270 hráčov, rozhodcov či členov organizačného tímu. Do Piešťan zavítalo kvôli mladým talentovaným hokejistom i 78 skautov, pričom viacerí z nich boli z popredných tímov zámorskej NHL. Autobusy, ktoré prevážali hráčov jednotlivých tímov, najazdili spolu viac ako 2.820 kilometrov. Organizátori mali navyše na plnenie rôznych úloh k dispozícii 5 vozidiel ŠKODA. Hygienický protokol si zasa vyžadoval zabezpečenie 2000 kusov respirátorov či 20 litrov dezinfekcie a tiež množstva antigénových testov, ktoré organizátorom dodala sieť BENU lekární. 30 cien pre najlepších hráčov jednotlivých zápasov venovalo PLANEO elektro a pre najlepších hráčov celého turnaja zabezpečila hodinky spoločnosť TISSOT.

Poskytnutie pitného režimu pre tímy bolo dôležitou úlohou organizátora. K dispozícii mali spolu 14.790 fliaš vody a izotonického nápoja od OSHEE. Okrem nápojov mali jednotlivé tímy k dispozícii 1.200 kusov müsli tyčiniek a viac ako 300 kilogramov rôzneho ovocia od siete obchodných domov KAUFLAND. Členovia organizačného výboru, spolupracovníci, realizačné tímy či zástupcovia médií mali k dispozícii 26 kilogramov kávy BARZZUZ. Okrem samotnej kávy firma Barzzuz dodala na šampionát i 5.000 recyklovateľných pohárov, 15 kilogramov cukru do kávy, 27 litrov kondenzovaného mlieka a tiež 4000 kusov drevených miešadiel. Na pranie dresov a hráčskych odevov sa minulo 60 litrov pracieho prostriedku a 40 litrov aviváže. Dôležitá bola i propagácia podujatia, na ktorú organizátor využil 100 reklamných plôch od spoločnosti NUBIUM, 1.500 tlačených materiálov pripravila firma RINK. Okrem 300 zápasových pukov mali organizátori k dispozícii i 500 tréningových pukov a 800 pukov na marketingové účely.

Najväčšie prekvapenie zažil tréner Ivan Feneš počas rozhovorov v mix zóne po poslednom zápase s Kazachstanom. Jeho zverenci na neho totiž z nenazdajky vyliali viac ako 30 litrov izotonického nápoja. Ani mokrá košeľa a nohavice mu však nezabránili tešiť sa z úspechu, ktorý reprezentácia do 18 rokov dosiahla.