BRATISLAVA (SZĽH) – Aj so slovenským zastúpením sa minulý týždeň v Nice uskutočnilo Globálne hokejové fórum pod záštitou Medzinárodnej hokejovej federácie. Dvojdňové podujatie navštívilo takmer 500 účastníkov. Zo Slovenska sa na ňom zúčastnili metodik digitálneho vzdelávania Igor Andrejkovič, marketingový manažér Róbert Lago a generálny manažér ženských reprezentácií Tomáš Pšenka.
Úlohou fóra, ktoré je novou iniciatívou IIHF v strategickom rozvojom pláne pod názvom ICE26, je zhromaždiť zástupcov členských federácií, komerčných partnerov, renomovaných výskumníkov, trénerov či marketingových expertov, aby sa podelili o svoje skúsenosti a spoločne posúvali hokej na nové inovatívne úrovne. Ďalším z cieľov je príležitosť získať nové poznatky a spätnú väzbu zo strán odborníkov na jednotlivé odvetvia, prehĺbiť vzťah medzi IIHF a členmi členských asociácií či vytvoriť udržateľný plán na globálny rast hokeja. Okrem renomovaných výskumníkov, trénerov a marketingových špecialistov sa o svoje skúsenosti s hokejom podelilo aj niekoľko hokejových legiend od Henrika Lundqvista a Melody Davidsonovej, cez Mariu Roothovú a Peta DeBoera až po Ginu Kingsburyovú, Emmu Terho a Kim Martin-Hassonovú.
Dovedna 485 registrovaných účastníkov zastupovalo 71 členských národných federácií združených pod IIHF. Všetci spoločne absolvovali 39 prezentácií a panelových diskusií pod vedením svetových expertov v jednotlivých odvetviach. „Oblasť hráčskeho rozvoja (player development stream) sústreďovala svoju pozornosť na vytváranie vhodného prostredia pre rozvoj a podporu transformačného vedenia ("coachingu") s cieľom zabezpečiť, aby bol každý hráč – bez ohľadu na pohlavie alebo úroveň hry centrom rozvoja. Medzi kľúčových speakrov patrili Jean Côte, uznávaný profesor z Queens Univerzity v Kanade s prednáškou na tému "Objavovanie sily transformatívneho koučingu". Poukázal v nej, ako je veľmi dôležité pri rozvoji trénerov venovať zvýšenú pozornosť interpersonálnym a intra-personálným kompetenciám, ktoré sa na základe posledných výskumov ukazujú ako kľúčové pri výchove hráča,“ hovoril metodik digitálneho vzdelávania Igor Andrejkovič.
Za oblasť ženského hokeja sa na fóre v Nice zúčastnil Tomáš Pšenka, generálny manažér ženských reprezentácií Slovenska. Aj napredovanie v tejto sfére bolo jednou z tém dvojdňovej prezentácie, keďže IIHF vyvíja v posledných rokoch veľké úsilie pre napredovanie ženského hokeja, zlepšovanie podmienok a jeho propagácie vo svete. „Rečníčky a rečníci fóra majú za sebou bohaté skúsenosti a obrovské úspechy na národnej, ale najmä medzinárodnej úrovni. Prvenstvo v rozvoji ženského hokeja držia tradične Kanada a Spojené štáty americké, postupne sa k nim pridávajú aj ďalšie európske krajiny a federácie. Informácie a skúsenosti z fóra sa budeme snažiť prenášať aj do komunity ženského hokeja a slovenského hokeja tak, aby ženský hokej na Slovensku získal v blízkej budúcnosti potrebnú pozornosť a dôležitosť,“ vravel Pšenka.
Marketingový panel priniesol diskusiu o kľúčových trendoch v športovom marketingu – od televíznych práv a využitia dát v broadcastingu, cez analytiku a moderné technológie až po fan engagement a storytelling. Osobitná pozornosť sa venovala aj novým formám sponzoringu, ktoré prinášajú pridanú hodnotu nielen klubom a športovcom, ale aj partnerom. „Experti sa zhodli, že budúcnosť športového marketingu stojí na prepojení dát, inováciách a autentických príbehov pre fanúšikov. Jonathan Potts v rámci témy Growing the hockey audience upozornil, že ak deti neprivedieme na hokejové zápasy do ich 14 rokov, šanca, že sa stanú fanúšikmi, je takmer nulová. Preto je podľa neho nevyhnutné hľadať spôsoby, ako ich prilákať na štadióny čo najskôr – napríklad prostredníctvom krátkeho a zaujímavého obsahu, ktorý ukáže šport ich očami, nie našimi,“ dodal marketingový manažér Róbert Lago.