Nový e-shop zväzu zarobil už tisíce eur

BRATISLAVA (SZĽH) -  Predaj dresov, rôznych suvenírov, tričiek, svetrov až po kľúčenky patrí k dôležitým príjmom športového klubu aj národnej federácie. Slovenský zväz ľadového hokeja SZĽH začal tento biznis spolu s predstavením nového loga a identity nášho hokeja pred dvoma mesiacmi. Bez výraznej podpory predaja a bez žiadnej akcie, ktorá by sa v posledných týždňoch konala na Slovensku, sa podarilo predať vo fanúšikovskom internetovom obchode tovar v hodnote 10-tisíc eur. Potvrdil to riaditeľ oddelenia marketingu SZĽH Vladimír Janček. „Predpokladáme, že najväčší záujem zo strany priaznivcov príde pred Vianocami a najmä v čase, keď sa budú blížiť majstrovstvá sveta na Slovensku. Čiže v mesiacoch marec, apríl a máj,“ uviedol Janček.

Mesiace prekonali roky

Už za prvé dva mesiace tak predaj dresov a suvenírov prekonal čísla z rokov 2016 a 2017. V posledných rokoch totiž takýto biznis zo strany hokejového zväzu prakticky neexistoval. „Tým, že sa využíval štátny symbol Slovenska, nemohli sme mať na výrobkoch ochrannú známku. Každý podnikateľ tak mohol predávať takéto dresy alebo iný tovar,vysvetľuje šéf marketingu. Pre merchandisingového partnera zväzu, spoločnosť CCM, preto nemal takýto predaj zmysel a venoval sa mu minimálne. Rôzne obchody aj obchodné reťazce pritom ponúkali mnoho výrobkov s hokejovou tematikou, no zväz z toho nič nemal. „Je to ďalší krok pri hľadaní ďalších príjmov pre SZĽH a robíme to takisto ako v iných krajinách – USA, Nemecku či Česku. Každý si tam vytvoril nové logo, aby prijímal financie na rozvoj hokeja,“ hovorí Janček. Práve v Česku s prišli s rovnakou zmenou identity tiež v tomto roku, čo marketingový riaditeľ označil za náhodu s tým, že oba hokejové zväzy tým dobiehajú len to, čo sa v tejto oblasti zameškalo v minulosti. Zisky z tohto predaja sa presúvajú zo spoločnosti Marketing SZĽH na Slovenský zväz ľadového hokeja. O tom, do akých rozvojových projektov získané peniaze pôjdu, rozhoduje výkonný výbor zväzu.

Dominujú nálepky a tričká

Pozvoľný rozbeh predaja produktov s názvom Hockey Slovakia a novým logom potvrdzuje skutočnosť, že zatiaľ sa dajú zakúpiť len v internetovom obchode a jedinej kamennej predajni na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu. „Náš dodávateľ, spoločnosť CCM, aktuálne rokuje s ďalšími predajcami, cez ktorých by sa výrobky mohli predávať po celom obchode. Budú sa snažiť najmä o predajcov športového oblečenia,“ uviedol Janček. Na Slovensku zastupuje spoločnosť, ktorá distribuuje hokejové produkty značky CCM, Andrea Kreislová. U nej sme zisťovali, čo sa v úvodných mesiacoch predáva vo fanshope najviac. „Na začiatku sezóny, keď ešte reprezentácia neodohrala žiadny domáci zápas, sa najviac predáva pánsky textil a drobnejšie suveníry,“ povedala Kreislová. V top piatich najpredávanejších výrobkoch je jednotkou zatiaľ nálepka, nasledujú dva druhy pánskych tričiek, odznak a dámska mikina. „V tej časti sezóny, keď už reprezentácia hráva domáce zápasy, a hlavne pred majstrovstvami sveta patria medzi najpredávanejšie produkty šály, čapice, dresy a pánsky textil,“ dodala Kreislová. Pre zaujímavosť, oficiálny hokejový dres s novým logom v bielom a modrom vyhotovení vyjde na bezmála 50 eur. V detskej verzií je o štyri eurá lacnejší. Donedávna bol marketing v športe vnímaný len cez sponzoring. Financie sa síce investovali do hokeja – no nie na marketing a propagáciu. „Náš pohľad je iný: propagujeme hokej, hľadáme rôzne možnosti, ako môžu naši partneri cez hokej komunikovať so zákazníkmi,skonštatoval Janček.

Na olympiáde bez loga

Hokejové dresy s novým logom a názvom Hockey Slovakia môže reprezentácia využívať na všetkých medzinárodných podujatiach vrátane majstrovstiev sveta. Výnimkou sú olympijské hry, kde nemôžu národné tímy využívať logo, ale iba štátne symboly. Na šampionáte nastúpi Slovensko v drese s takzvaným jastrabím motívom – výrazným lemovaním po oboch bokoch. „Ten sa bude využívať až do olympijských hier 2020. No už v priebehu budúceho roka začne firma Nike pracovať na novom vizuále s tým, že každá krajina môže do vyhotovenia priniesť niečo vlastné – špecifické pre svoju krajinu,“ povedala Zuzana Tomčíková, marketingová manažérka zväzu.

Fanshop slovenského hokeja nájdete na tomto odkaze.



Odporúčame