MS v ľadovom hokeji propagujú aj cudzinci žijúci na Slovensku

BRATISLAVA / KOŠICE – 18. februára 2019 - Pred blížiacimi sa 2019 IIHF MS v ľadovom hokeji sa odprezentujú usporiadateľské mestá Bratislava a Košice štýlovo a vtipne. V krátkych video-pozvánkach rodáci z krajín zúčastňujúcich sa šampionátu pozývajú v ich rodnom jazyku nielen na hokej, ale aj na návštevu našich najväčších miest. Sprievodcu im pri tom robí moderátor Sajfa so zaujímavými informáciami o turisticky atraktívnych lokalitách.

„Našim cieľom bolo vytvoriť niečo zaujímavé, čím podporíme hokejové majstrovstvá sveta a zároveň predstavíme mestá a miesta, kde sa tohtoročný šampionát koná. Fanúšikovia k nám pricestujú prioritne za hokejom, no naša krajina im toho môže ponúknuť oveľa viac. V spolupráci s renomovanou reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett sme vytvorili 16 videí. Osem z nich pomáhala vytvoriť organizácia Bratislava Tourist Board a sú v nich zachytené lokality v Bratislave, na ďalších ôsmich videách sa zasa podieľala košická organizácia Visit Košice. Videá budú prioritne využívané na sociálnych sieťach, no prejavila o ne záujem i medzinárodná hokejová federácia IIHF, ktorej sa nápad veľmi páči,“ priblížil marketingový manažér 2019 IIHF MS v ľadovom hokeji Lukáš Donoval.

Úlohy turistického sprievodcu sa skvele zhostil moderátor Sajfa z Fun rádia, ktorý celé nakrúcanie absolvoval v brankárskom výstroji a na niektorých miestach si dokonca zajazdil na rolbe.

“Nikdy predtým som sa v rámci jedného dňa nemusel po meste presúvať v kompletnej brankárskej výstroji, či na rolbe, ale čo človek nespraví pre slovenský hokej. Myslím si, že celá práca na “hokejových videách” bola veľmi podarená. Teším sa na majstrovstvá sveta, lebo som veľký fanúšik hokeja a našich chlapcov si veľmi vážim,” povedal moderátor Matej „Sajfa“ Cifra.

Slovensko čaká najdôležitejšia športová udalosť posledných rokov. Pod najväčším drobnohľadom športových fanúšikov i médií budú dve najväčšie slovenské mesta – Bratislava a Košice.

Majstrovstvá sveta vnímame ako veľkú príležitosť ukázať to krásne čo doma máme. Využili sme pri tom cudzincov žijúcich v Bratislave, ktorí pochádzajú z krajín zúčastňujúcich sa šampionátu. Na zaujímavých miestach ako Bratislavský hrad, Devín, nábrežie Dunaja, Slovenské národné divadlo, Sad Janka Kráľa, múzeum Danubiana a ďalších sa prihovárajú k svojmu národu a pozývajú fanúšikov na zápasy a návštevu nášho hlavného mesta aj mimo hlavnej sezóny. Spoty sú doplnené o trefný, jednoduchý humor a netradičnú jazdu Sajfu na rolbe v jednotlivých lokalitách,“ uviedla predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board Alžbeta Melicharová.

Šesť z bratislavských spotov je natočených v anglickom jazyku. Pre bratov Čechov je video v slovenčine a češtine, v ruskom videu sa zas pokúša Sajfa oprášiť svoju ruštinu. Vtipná pozvánka v rodných jazykoch na záver pobaví každého. Videá sú určené predovšetkým pre online propagáciu na sociálnych sieťach v dĺžke jednej minúty. Okrem toho sú vytvorené aj krátke reklamné šesťsekundové pozvánky. Bratislava Tourist Board pri tejto príležitosti spustil priebežne aktualizovanú informačnú podstránku www.visitbratislava.com/hockey a aktualizoval aj aplikáciu Bratislava app. Ich úlohou je informovať všetkých fanúšikov o oficiálnych fanzónach, o sprievodných podujatiach, ako aj o možnostiach ubytovania a stravovania. Ponúkajú tiež turistickú kartu Bratislava CARD – city and region.

„Košice si každým rokom získavajú čoraz väčšiu obľúbenosť medzi zahraničnými turistami. Preto veríme, že okrem kvalitných hokejových zápasov si fanúšikovia vychutnajú aj krásne centrum mesta, ktoré bude v máji pokryté zeleňou a kvetinovými záhonmi. Veľmi obľúbené sú letné terasy, ktoré opäť ponúknu tradičné slovenské jedlá a či lokálne remeselné pivá, preto sa reštaurácie na nápor turistov pripravujú už teraz,“ hovorí výkonný riaditeľ Visit Košice Miloslav Klíma.

Sajfa sa fanúšikom prihovorí z notoricky známych miest ako veža Dómu sv. Alžbety či nádherného Štátneho divadla Košice, z bývalej tabakovej továrne Tabačky či z nevyužitých kasární, ktoré sa v roku 2013 zmenili na Kulturpark. Turisti tak budú môcť spoznať nielen historickú stránku Košíc, ale aj tú modernú a vopred si vybrať, kam v Košiciach zájdu.Organizačný výbor majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, Bratislava Tourist Board a Visit Košice začali spolupracovať už v minulom roku. Okrem spomínaných videí spoločne vydajú pre návštevníkov špeciálne mapy s vyznačením fanzón, liniek MHD, záchytných parkovísk, atraktivít a iných dôležitých informácií pre fanúšikov, ako aj bedeker pre zástupcov hokejových delegácií a akreditovaných novinárov. Propagácia začala už na jednotlivých veľtrhoch cestovného ruchu za účasti maskota Macejka. V pláne je taktiež otvoriť infopointy na vstupných bodoch do destinácii a v centrách miest. Dohodnutá je aj spolupráca s dobrovoľníkmi.

Hokejové majstrovstvá sveta začnú prvými zápasmi 10. mája a víťaz bude známy 26. mája po poslednom finálovom zápasom na štadióne Ondreja Nepelu v Bratislave. Toto podujatie je najväčšou športovou udalosťou roka, ktorá pritiahne na Slovensko fanúšikov takmer z celého sveta. Pre Bratislavu aj Košice je to veľká príležitosť predstaviť sa ako atraktívne destinácie, ktoré okrem reprezentatívnych štadiónov ponúkajú skvelú atmosféru, špecifickú lokálnu gastronómiu, služby, infraštruktúru či atraktivity.

Bratislava pozýva bratov Čechov.

Košice pozývajú Slovákov.