MS 2021: Proti Dánom bez Pospíšila a Rosandiča, obaja dostali jednozápasovú stopku

RIGA (SZĽH) – Slovenskej hokejovej reprezentácii nepomôžu v sobotňajšom zápase A-skupiny majstrovstiev sveta v Rige proti Dánsku obranca Mislav Rosandič a útočník Kristián Pospíšil. Dôvodom je jednozápasový dištanc, ktorý obom hráčom udelila disciplinárna komisia Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF) v dejisku svetového šampionátu.

Kristiána Pospíšila potrestal medzinárodný disciplinárny orgán za zákrok z konca 7. minúty prvej tretiny štrvrtkového duelu Slovenska proti Švajčiarsku (1:8). Slovenský útočník v rohu klziska atakoval do oblasti hlavy a krku Andresa Ambühla. Rozhodcovia najskôr avizovali menší trest, po chvíli však z trestnej lavice poslali Pospíšila pod sprchy a udelili 5+DKZ.

Vzhľadom na všetky zozbierané skutočnosti disciplinárna komisia určila, že Pospíšilov zákrok bol extrémne nebezpečný, pričom mohol Ambühlovi privodiť zranenie. Predtým, ako ho zasiahol, nastavil do súboja zodvihnutú ľavú ruku, respektíve rameno nasmerované na oblasť hlavy a krku protihráča. Lakťom proti jeho telu naskočil do Ambühla a ramenom ho trafil do hlavy pod ochranným plexisklom," zdôvodnila na webe IIHF disciplinárna komisia. 

Mislav Rosandič bol vylúčený v 52. minúte za stavu 6:1 pre Švajčiarov. Pred vlastným bránkoviskom si odpľul v blízkosti Jonasa Siegenthalera, čo arbitri posúdili ako nešportové správanie a k pôvodne dvojminútovému trestu za nedovolené bránenie dostal slovenský obranca 5+DKZ.   

Vzhľadom na všetky zozbierané skutočnosti disciplinárna komisia určila, že Rosandič si uvedomoval blízkosť hráča Švajčiarska s číslom 97, sklonil hlavu a odpľul si v smere Siegenthalera. Hoci Rosandič nemusel mať úmysel opľuť Siegenthalera, odpľutím si smerom naňho v jeho bezprostrednej blízkosti naplnil skutkovú podstatu pravidla číslo 162 hovoriace o týchto súvislostiach," konštatovala disciplinárna komisia. 

Duel Slovensko - Dánsko je na programe v sobotu od 19.15 SELČ. Priamy prenos môžete sledovať na Jednotke.