Na Svetovom pohári vyskúšajú najnovšie technológie

Komisár NHL Gary Bettman, foto SITA/APKomisár NHL Gary Bettman, foto SITA/AP

TORONTO - Počas blížiaceho sa Svetového pohára v hokeji budú mať fanúšikovia pri televíznych obrazovkách k dispozícii zaujímavé informácie z najmodernejších technológií. Predstavitelia zámorskej NHL a hráčskej asociácie NHLPA v stredu oznámili zámery pred septembrovým prestížnym podujatím. Moderné zariadenia budú snímať údaje ako rýchlosť puku, hráčov alebo tiež odkorčuľovanú vzdialenosť jednotlivých účastníkov. Všetky tieto informácie by mali zvýšiť komfort televíznych divákov. Komisár najprestížnejšej hokejovej klubovej súťaže Gary Bettman nazval využitie najnovších technických vymožeností testom pre ich potencíálne využitie aj počas základnej časti NHL. "Keď ste fanúšikom, budete mať väčší prehľad o zápase," uviedol 64-ročný Američan a dodal: "Keď ste občasným divákom, prípadne vôbec hokej nesledujete, tieto vymoženosti vám môžu poskytnúť ďalší dôvod, prečo si pozrieť hokejové prenosy."
Ďalšou zverejnenou novinkou je reklama, ktorá sa bude vynímať na dresoch. Partnerom, ktorý získal takúto jedinečnú možnosť, je spoločnosť SAP. Bettman však zatiaľ vylúčil, že toto je predzvesťou toho, že reklama sa v dohľadnom čase objaví aj na dresoch klubov NHL: "Nikto nemôže tvrdiť, že ďalším krokom je reklama na dresoch v NHL. Som zástancom histórie a tradície. Aj keď budú dresy na Svetovom pohári obsahovať reklamu, je to iné ako v prípade dresov v NHL." Už skôr vedenie basketbalovej NBA oznámilo, že reklama by sa na dresoch v prestížnej súťaži mala objaviť od sezóny 2017/2018.
Bettman, ktorý je na čele NHL od roku 1993, tiež uviedol, že sa predalo už 90 percent lístkov na septembrový dvojtýždňový turnaj. O budúcnosti Svetového pohára však zatiaľ neprezradil nič. Fanúšikovia dúfajú, že by sa mohol uskutočnovať na pravidelnej báze. Jeho budúcnosť je však otvorená.